دولت سیزدهم همه عزمش را جزم کرده تا سیاست های اقتصادی مقاومتی اجرایی شود

به گزارش خبرفوری علی عباس لرکی، رئیس شورای راهبردی انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصادی مقاومتی در این همایش گفت : ما همزمان با روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی که نامگذاری شد تعدادی از تولیدکنندگان سازندگان و کارآفرینان برتر دور هم جمع شدند تا این روز را گرامی بداریم.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این همایش توجه به زیر ساخت های تولید و پیشتیبانی از ساخت داخل ، کالای ایرانی و برند ایرانی و توجه به خام فروشی و جلوگیری از خام فروشی است تا بتوانیم محصولات فرآوری شده تولید و صادر کنیم، توجه به شرکت های دانش بنیان ، طرح ها و ایده های دانش بنیان در کشور از جمله مواردی بود که در این همایش به آن پرداخته شد.

مدیر مسئول مجله اقتصادی مقاومتی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جمع بندی راهکارهای قانونی است، با توجه به اینکه امسال سال تولید و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید نامگذاری شده است، قوانینی که وضع کردیم تا اجرایی شدنش با پیگیری ویژه انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که این همایش نسبت به دوره های قبل چه تفاوت هایی داشته است، گفت: دو دستورالعمل قانونی و ویژه دنبال شد از جمله حمایت از تولید و پیگیری اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کار ما قرار گرفت خوشبختانه دولت سیزدهم همه عزمش را جزم کرده تا سیاست های اقتصادی مقاومتی اجرایی شود.

به عنوان مدیر مسئول مجله فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی چه میزان توانستید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنید، افزود: هدف ما در این مجله فرهنگ سازی است و انجمن ما هم کارش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است! هر کاری ابتدا باید فرهنگش ایجاد و سپس اجرایی شود و ما با راه اندازی مجله و انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی توانستیم اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی کرده و جا بیاندازیم.

وی همچنین به حضور اولین تولید کننده نوشت افزار ایرانی «سفیر» و اولین تولید کننده بخاری گازی هرمتیک کم و هوشمند «شوکت» در این همایش اشاره کرد و گفت : گروه صنعتی شوکت توانسته تا میزان ده درصد کاهش مصرف انرژی ایجاد کند و نوشت افزار ایرانی هم که امروز در این همایش از محصولات آن استفاده شد مانع از ورود نوشت افزار وارداتی به کشور شد و ما افتخار می کنیم که تولید داخل است و جزو اولین برند ایرانی است که صادرات هم داشته است.

کاوه توفیق، مدیر فروش نوشت افزار ایرانی «سفیر» هم که به عنوان اولین تولید نوشت افزار ایرانی که صادرات هم دارد در این همایش حضور داشتند ، گفت: این شرکت تا قبل از سال ۱۳۹۰ وارد کننده بود و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از کالای ایرانی سرمایه خود را به طور کامل به داخل منتقل کرد.

وی افزود : در ابتدای کار از خودکار ، پاک کن، ماژیک،لاک غلط گیر، انواع های لایتر، خمیر بازی سبک و سنگین ایرانی آغاز تا به اسلامی استاندارد و بهداشتی رسیدیم و هر کالایی که وارد می کردیم قطع کردیم و سبد محصولات تولید را اضافه کردیم.

photo_2022-02-19_21-38-50

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ کالای وارداتی در این شرکت تولید نمی کنیم و هدف اصلی ما تولید یک کالای باکیفیت ایرانی است! هیچ وقت دنبال رقابت قیمتی نبودیم چون در حال حاضر کشور چین با هر قیمت و کیفیتی تولید دارند!

وی خاطرنشان کرد : ما تاکنون اسلایم ایرانی استاندارد نداشتیم متأسفانه همه غیربهداشتی بود ما پایه را بر این گذاشتیم که کالا را استاندارد تولید کنیم و یک ماه است اسلایم ایرانی بهداشتی واستاندارد تولید و خودم جزو اولین افرادی بودم که برای فرزندم آن را تهیه کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما تاکنون به عنوان یک تولیدکننده با چه مشکلاتی روبرو بودید و از مسئولان چه درخواستی دارید، گفت: مهمترین مشکل ما در تولید قاچاق بی رویه و بی کیفیت است، برای نمونه شما خودکار را می بینید اما از لحاظ کیفیت طول نوشتاری اش ۲۰۰ متر و۱۰۰۰ متر در بازار موجود است، ما با واردات موافقیم اما با طی یکسری فرآیند استاندارد و با یک پروسه اگر طول نوشتاری یک خودکار هزار متر است همه هزار متری وارد کنند! آن زمان دیگر رقابت قیمتی آن کالا مشخص می شود!

شالباف، مدیر فروش و خدمات پس از فروش اولین تولیدکننده بخاری گازی هرمتیک کم مصرف و هوشمند در ایران هم در این همایش گفت: این بخاری به گونه ای تنظیم شده زمانی که افراد در اداره و یا مکان های آموزشی حضور ندارند خاموش شده و در حال استندبای قرار بگیرد و روز بعد دوباره شروع به کار می کند و بدین ترتیب از روشن ماندن بخاری در شب برای سرد نشدن محیط جلوگیری می کند.

وی افزود: از جمله ویژگی های این محصول آن است که موجب کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز شده، به علت دارا بودن تکنولوژی بدنه سرد از سوختگی در اثر تماس کودکان جلوگیری می کند، دارای سیستم کنترل دمای محیط دارای سنسور تشخیص دود است و میزان بازدهی حرارتی تا بالای ۸۵ درصد دارد و رده مصرف انرژی آن رده A است.

در پایان این همایش همچنین انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی بیانیه ای با موضوعات رفع موانع تحریم داخلی بخش تولید شامل : ۱-قوانین مزاحم حوزه نظام تأمین اجتماعی و نظام مالیاتی کشور توسط مجلس شورای اسلامی و اجرای آن در دولت ۲- حمایت نظام بانکی ومالی کشور از تولید داخل و تبدیل معضل تحریم به فرصت تولید و اشتغال ۳- تلاش برای تولید داخلی و کالای اساسی (به ویژه اقلام وارداتی) و الویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی ۴- جلوگیری از خام فروشی سرلوحه تمام متولیان کشور قرار گیرد صادر کرد.

همچنین بندهای دیگر این بیانیه عبارتند از : ۵- نظارت بر اجرای قوانین مطابق سیاست های اقتصاد مقاومتی که تاکنون وضع شده ۶- توجه به برند ایرانی در تمام صنایع پیشران های اقتصادی ۷- تمرکز بر فعالیت های زنجیره تولید اقتصاد مزیت دار کشور ۸- جلوگیری از واردات تضعیف کننده تولید داخلی و مبارزه جدی با فساد، ویژه خواری و قاچاق در کشور ۹- بخش های مهم و حساس اقتصادی کشور شامل : نانو، هوش مصنوعی و تبدیل از صنایع سنتی به دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرد ۱۰- توجه ویژه به بهره وری ، نگهداری انرژی و ارتقای بهره وری انرژی در کشور ۱۱- نگاه ویژه و حمایتی به صنایع متوسط و کوچک برای رونق اشتغال و تحرک اقتصادی ۱۲- گفتمان سازی علمی، آموزشی و رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی.

منبع: خبر فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.