تماشای شکوه موسیقی در کوشک هنر/ پرتغالی‌ها به «وحدت» رسیدند

تماشای شکوه موسیقی در کوشک هنر/ پرتغالی‌ها به «وحدت» رسیدند

به گزارش خبرنگار مهر، تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه، مجموعه کوشک هنر و موزه هنرهای دینی امام علی (ع) دوشنبه اول اسفند ماه و در چهارمین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه‌های داخلی و خارجی شرکت کننده در این رویداد خواهند بود.

از نکات قابل توجهی که برای برنامه‌های روز چهارم می‌توان به آن اشاره کرد حضور پررنگ هنرمندان موسیقی نواحی ایران در مجموعه کوشک هنر باغ کتاب تهران است که بر اساس شنیده‌ها، مخاطبان قرار است شاهد اجرای یکی از مهم‌ترین رپرتوارهای موسیقایی چهار منطقه کشورمان باشند. چارچوبی که امسال مدیریت هنری و انتخاب گروه‌های آن به عهده هوشنگ جاوید از پژوهشگران و مدرسان شناخته شده موسیقی نواحی کشورمان بوده و انتظار می‌رود اجراهای امروز جشنواره تبدیل به یکی از باکیفیت ترین اجراهای این رویداد باشند.

البته براساس آنچه هوشنگ جاوید روایت می‌کند، آنچه در بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر سی و هشتم پیش روی مخاطبان قرار گرفته، حضور توامان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه در جغرافیای مختلف کشورمان است که این بار اگرچه در نقطه دوری از اجراهای مرکز شهر جشنواره به صحنه می‌روند، ولی فضای برنامه‌ها به گونه‌ای بوده که کیفیت کنسرت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته دارای تغییر و تحولات زیادی شده و مخاطبان شاهد اجراهای متفاوتی از این بخش در جشنواره موسیقی فجر هستند.

اما حضور یک گروه از کشور پرتغال در تالار وحدت و کنسرت گروهی از تاجیکستان از رویدادهای قابل توجه روز چهارم جشنواره است که در کنار برگزاری شب موسیقی استادان موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران اجراهای روز چهارم را تبدیل به یکی از مهم‌ترین کنسرت‌های جشنواره کرده است که این موضوع می‌تواند برای تماشاگران و علاقه مندان موسیقی ایرانی قابل توجه باشد.

بر هر ترتیب براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در جدول جشنواره گنجانده شده، برنامه‌های روز چهارم به ترتیب زیر اعلام شده است.

* دوشنبه اول اسفند

تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰: کنسرت گروه فادو از کشور پرتغال | ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰: شب حسین ملک و شب شهمیرزا مرادی| ساعت ۲۱:۳۰: شب موسیقی بوشهر

فرهنگسرای نیاوران: ساعت ۱۸:۳۰: گروه تکنوازان کلاسیک (استعدادهای جوان) | ساعت ۲۱:۳۰: کنسرت گروه کشور تاجیکستان

فرهنگسرای ارسباران: ساعت ۱۸:۳۰: ویژه سرود تهران| ساعت ۲۱:۳۰: نظامی خوامی و شاهنامه خوانی

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران: ساعت ۱۸:۳۰: معین زندی | ساعت ۲۱:۳۰: گرشا رضایی

مجموعه کوشک هنر: ساعت ۱۸:۳۰: موسیقی ترکمن و موسیقی گلستان | ساعت ۲۱:۳۰: موسیقی کردستان و موسیقی آذربایجان

بر اساس این گزارش بخش نمایشگاه و پخش فیلم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر طی روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود. ضمن اینکه مخاطبان برای تهیه بلیت آثار شرکت کننده در جشنواره نیز می‌توانند به سامانه www.fajr۳۸.com مراجعه نمایند.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.