عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم(ع) آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم (ع) عصر روز یکشنبه ششم اسفند ماه همزمان با روز نیمه شعبان با حضور و سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،حجت الاسلام خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیری، سرلشکر رحیم صفوی مشاور رهبر معظم انقلاب، مصطفی چمران رئیس شورای شهر در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یکی از مداحان با مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام زمان (عج) پرداخت.

عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم(ع) آغازشد

سپس حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در آموزه‌های دینی نسبت به عمران و آبادی و خدمت رسانی به مردم تاکید فراوان شده است. در قرآن کریم از زبان حضرت هود این معنا بیان شده که خداوند شما را از زمین آفرید و از شما خواست که در زمین عمران و آبادی کنید و نیازهای بشر را تأمین کنید.

وی ادامه داد: در فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر بحث آباد کردن شهرها برای آسان زندگی کردن مردم مطرح شده است. از امیرالمومنین (ع) نیز روایت شده که فضیلت حاکم براین است که شهرها را آباد کند تا مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: این فلسفه‌هایی است که به ما یاد می‌دهد در عمران شهر و کشور بکوشیم.

حجت السلام قاضی عسگر افزود: توسعه عمرانی و ادامه اقداماتی که زمان مرحوم ری شهری صورت گرفته و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بخشی هم در رابطه با مباحث با مجاورین و مستضعفان این شهر از جمله وظایفی بود که متن حکم انتصابم از سوی رهبر انقلاب به اینجانب محول شد.کوشش کردیم علاوه بر بحث فرهنگی وارد حوزه‌های عمرانی هم شویم.

وی اظهار داشت: از آنجایی که با حجت الاسلام خاموشی صحبت شد، ظرفیت کم درمانگاه مورد نقد قرار گرفت و از آنجایی که مردم منطقه محروم هستند بهتر است خدمات شایسته ای دریافت کنند و باید اقدامات مناسبی در این منطقه رخ دهد.

حجت الاسلام قاضی عسگر بیان کرد: بر همین اساس زمین موقوفه‌ای از مرحوم سید محسن روحانی نژاد با ۱۲ هزار مترمربع که در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه بود با صحبتهایی که با رئیس این مرکز انجام شد توانستیم این موقوفه را برای احداث بیمارستان اختصاص دهیم. سپس به دنبال مجوز آن رفتیم و موافقت قطعی آن را گرفتیم. در حین این امر جمعی خیرین کمک کردند تا بیمارستان ساخته شود و عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز شود.
بنابر این است که به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی بتوانیم با سرعت این بیمارستان را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در خدمت مردم بودن ضرورتی است که همه مسؤولان آن را باید درک کنند، عنوان کرد: با شهرداری هم توافقنامه‌ای صورت گرفت که زمین را ما در اختیار آنان قرار دهیم و شهرداری ساخت و ساز آن را انجام دهد. در همین راستا ۱۴۰۰ واحد مسکونی قرار است انجام شود و مردم نیز از آن بهره مند شوند. از همه کسانی که کمک کردند قدردانی می‌کنم و امیدوارم خدا مارا لایق و شایسته بداندتا این برنامه هارا به اتمام برسانیم.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.