۱۵۱ بیمار مبتلا به ایدز در منطقه کاشان شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دلاوری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار داشت: این هفته از روز گذشته آغاز و تا دوشنبه ۱۷ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک شعار روز جهانی ایدز است، ابراز داشت: برای کنترل اپیدمی بیماری‌هایی مانند کووید ۱۹ نیاز است تا جهانیان با یکدیگر همدل و متحد باشند تا خدمات لازم برای پیشگیری و درمان برای همه در دسترس باشد.

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در منطقه کاشان ۱۵۱ بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: ۳۲ نفر از این بیماران متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد از افراد مبتلا به ایدز در منطقه کاشان از طریق تزریق مشترک در مصرف کنندگان مواد گرفتار این ویروس شده‌اند، بیان داشت: ۱۶ درصد نیز از طریق تماس‌های جنسی به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دلاوری با اشاره به اینکه ۱۶ درصد نیز از طریق راه‌های ناشناخته به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۸۶ درصد از مبتلایان به این بیماری در منطقه کاشان مرد هستند و ۱۴ درصد از مبتلایان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مرکز مشاوره سلامت بیماری ایدز در مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی همه روزه به جز ایام تعطیل آماده انجام خدمات مشاوره، آزمایش و درمان رایگان با حفظ محرمانگی به افراد دارای رفتار پرخطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.